Weboldalunkon cookie-kat használunk. Egyesek elengedhetetlenek, míg mások segítenek nekünk a webhely és a felhasználói élmény javításában. Egyetért az összes cookie használatával?

Információk a cookie-król


Kert > Hogyan lehet visszaküldeni az árut?

Hogyan küldhetem vissza az árut?

A módosított 89/2012-es cseh törvény értelmében a Vevőnek joga van a teljesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Az árut ekkor a Vevőnek (a Vevő költségére) vissza kell küldenie az Eladó címére közönséges csomagként (ha postán vagy más fuvarozóval küldték), vagy személyesen kell leadnia az Eladó bármelyik fiókjában (lásd elérhetőségek). Az utánvétellel visszaküldött küldeményeket nem fogadjuk el. A jogszabályoknak megfelelően a Vevőnek felszámíthatók a visszaküldött áru eladható állapotba hozásával kapcsolatos költségek (pl. hiányzó alkatrészek, újracsomagolás, tisztítás stb.). A visszaküldött küldeményhez csatolni kell az üzletünkben történt vásárlást igazoló bizonylat - számla vagy nyugta - másolatát. Az így visszaküldött áru alapján a Vevőnek visszatérítjük a vételárat. A fenti feltételek be nem tartása esetén az Eladó nem tudja elfogadni az elállást, és az árut a Vevő költségére visszaküldi. Javasoljuk, hogy az áru visszaküldéséről előzetesen e-mailben értesítse az Eladót a következő szöveggel: „Egyoldalúan el kívánok állni a DD.MM.YYYY dátumú szerződéstől (eladási bizonylat száma) és kérem az áruért kifizetett összeg visszatérítését a számlaszámra (az Ön számlaszáma). Dátum és aláírás”. Az Eladó weboldalán található űrlapot is használhatja az áru visszaküldéséhez.

A termék visszaküldése-javasolt mód

    1. Az áru átvételét követő 14 napon belül (a fuvarozótól való átvételtől vagy az eladó fiókjában történő átvételtől számított első naptól számítva) küldje el az eladónak az értesítést arról, hogy a törvényes 14 napos határidőn belül eláll az adásvételi szerződéstől - javasoljuk, hogy használja ezt a nyomtatványt (1. oldal).  Postai küldemény esetén a csomag postai bélyegzője a mérvadó. A legmegfelelőbbnek a odstoupeni.od.smlouvy@lanitplast.cz e-mail címen történő elküldést javasoljuk.
    2. A zökkenőmentes visszaküldési folyamat érdekében javasoljuk, hogy előzetesen (pl. telefonon) tájékoztassa az Eladót a visszaküldési szándékáról abban az intézményben, ahová az árut küldeni kívánja (ez nem kötelessége, de jelentősen felgyorsítja a visszaküldési folyamatot).
    3. Az árut az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül (az elállást követő első naptól számítva) kell visszaküldeni az Eladónak. Postai küldemény esetén a csomag postabélyegzője, fuvarozói küldemény esetén a fuvarozó fuvarokmányából a berakodás dátuma a mérvadó.
    4. Csomagolja át az árut a lehető legjobban, hogy az ne sérüljön meg az Eladóhoz történő szállítás során.
    5. Ha az árut postán vagy szerződéses fuvarozóval küldi el, kérjük, jelölje meg az árut megfelelő leírással, hogy az áru azonosítható legyen - szükségünk van arra, hogy információt kapjunk arról, hogy az árut a törvényes határidőn belül visszaküldték-e + ki volt a vevő (a vásárlási bizonylat másolata megfelelő, és ideális esetben csatolni kell a kitöltött Visszavonási nyilatkozatot).  Minden esetben csatoljon legalább egy elérhetőségi számot - ideális esetben egy működő mobiltelefont. Az ezen információk nélkül nem azonosított árukat visszaküldjük a feladónak.
    6. Az árut a Vevőnek az Eladó címére kell visszaküldenie közönséges csomagként (ha postán vagy más fuvarozóval küldték), vagy a törvényeknek megfelelően az Eladó bármelyik fiókjába (lásd elérhetőségek) kell bevinnie. Az árut nem kell az eredeti csomagolással együtt visszaküldeni, de akkor a 10. pontban foglaltak érvényesek.  Az utánvéttel visszaküldött küldeményeket nem fogadjuk el.
    7. Az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket (az Öntől cégünkhöz történő visszaszállítás költségei) a vevő, azaz Ön viseli. Öntől függ, hogy melyik szállítási módot választja. Kisebb küldemények esetén a postát ajánljuk fuvarozónak, nagyobb küldemények esetén pl. a GEIS CZ, s.r.o. (www.geis-group.cz) vagy a TOPTRANS EU a.s. (www.toptrans.cz) vagy más fuvarozót. Az aktuális szállítási árak a fuvarozók weboldalán találhatók.
    8. Az eladó a lehető leghamarabb ellenőrzi az árut, meggyőződik annak teljességéről és sértetlen állapotáról.
    9. A tételek az eredeti csomagolás nélkül is visszaküldhetők, és a visszaküldéshez más megfelelő módon csomagolva. A hiányzó vagy sérült csomagolás (pl. címek vagy üzenetek stb.) okot adhat arra, hogy az Eladó újracsomagolja a terméket. Felhívjuk figyelmét, hogy a csere eredeti csomagolásba történő átcsomagolás költsége a törvény értelmében a visszaküldött vételár összegével csökkenthető.
    10. FIGYELEM - a visszaküldött vételár összegét csökkenthetik az Eladónak a visszaküldött áru eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatos költségei (azaz a termék hiányzó alkatrészei vagy a termék javítása felszámítható, a tisztítás vagy az áru eredeti, eladás előtti állapotának helyreállítása szintén felszámítható). A vevő felel az áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru természetének és jellemzőinek megismeréséhez szükségesől eltérő módon történő kezeléséből ered.

      AZ ÁRUK VISSZAKÜLDÉSÉRE VONATKOZÓ FORMANYOMTATVÁNY ÉS ELJÁRÁS

      HASZNOS INFORMÁCIÓK